suidafrikametkinders.reismee.nl

26 april Kruger National Park

Dinsdag 26 april Krugerpark
We staan vroeg op (6 uur) om een goede dag te hebben in het krugerpark en om op tijd in ons nieuwe huisje te zijn aan de zuidkant van het park. Je hebt daar prachtig uitzicht op de crocodile river (zuidgrens krugerpark) en een zwembadje. We hebben zo'n 200km door het park te gaan en met een max snelheid van 50km/uur en veel stoppen zijn we wel even onderweg.
Rond 8 uur zijn we bij de Orpen gate, maar nog voordat we het park inrijden zien we al olifanten, gnoe's en impala's. Bij de gate vraagt de ranger of we alcohol bij ons hebben. Ja 3 blikjes bier nog, dat is verboden in het park. Of we die maar even op willen drinken......maakt schijnbaar niet uit dat het 8 uur sochtends is en Hugo nog moet rijden haha. We gooien ze toch maar weg. We kopen nog een mooie kaart/boekje met in het Nederlands info over de dieren, routes enz. Echt een must have! We zien in het Kruger park veel dieren, olifanten, zebra's, giraffen, gnoe's, buffels, koedoe, imapala's, waterbokken, krokodillen, nijlpaarden, leeuwen, bavianen, vervet apen een zuidelijke hoornraafen en gieren (en nog veel meer mooie vogels) maar hebben helaas de neushoorn en luipaard nog niet gespot. Rond 12.30 even lunchen op een picknickplaats op een heuvel met prachtig uitzicht. Iedereen gaat hier aan de braai! Hadden we dat geweten....wij doen 't met wat we toevallig nog over hadden. Wat bananen, broodjes en knakworsten. Daarna weer door. Ook al is het niet echt een reisdag, meer een self drive tour, het hakt er toch in dat je constant in de auto zit. En die neushoorn wil ook maar niet uit de bosjes komen. Verderop naar het zuiden wordt het landschap steeds mooier, weidse savannes, bergen, precies wat je je bij Afrika voorstelt. Vooral bij de waterplaatsen zijn mooie dingen te zien. Bij de lower sabie rivier weer veel olifanten. Als we er eentje langs de kant van de weg willen passeren wordt ie een beetje agressief en rijden we weer snel achteruit. Wat nu, we wachten tot er andere auto's aankomen en laten deze als eerste gaan, haha. Het gaat niet makkelijk, maar ze komen er langs. Wij gaan dan ook maar, heeeel voorzichtig erlangs...en dan vol gas door! Pff zweethandjes en een verhoogde hartslag, wat is zo'n beest groot en zijn die slagtanden lang als je er met je auto op 3 meter langsrijdt.
Rond4-5 uurrijden we het park uit en besluiten ook maar gelijk even boodschappen te doen in Komatipoort. Het plan was om bij het huis de zonsondergang te zien aan de rivier met wilde dieren vanaf het terras. Het wordt al donker en het gaat keihard regenen, dat plannetje valt dus in het water. Om een uur of 6 zijn we er dan eindelijk, pff vermoeiende en mooie dag. En wat een gaaf huis, we hebben een villa met 3 slaapkamers, balkons en terrassen en een zwembadje pal aan de rivier met zicht op de zuidrand van Krugerpark. Gisteren hebben gasten vanaf het terras vlak voor hun neus nog hyena's gezien!
We eten nog wat, ovenpizza van dr oetker, biertje, douche en dan naar bed.