suidafrikametkinders.reismee.nl

27 april Malelane (Crocodile river)

Woensdag 27 april Crocodile River (Malelane)
Wat een gave plek hier, niet normaal!
Het zicht op de rivier en park vanaf ons huis is fenomenaal! Als we wakker worden, 6 uur, blijven we nog een beetje liggen en dan naar buiten, dieren kijken. We zien meteen al waterbokken, een bosbok en later ook nyala's. Om een uurtje of 9 komen dan olifanten naar het water, uiteindelijk is het een groep van een stuk of 30 van hele kleine baby-olifantjes tot hele grote mannetjes. Ze spelen in het water, rollen door het stof, zitten elkaar achterna, trompetteren, wat gaaf. Als de grote groep weg is komen er weer anderen, pas om een uur of 2 smiddags zijn alle olifanten weg. We zwemmen sochtends nog wat, olifanten kijken vanuit het water, weer eens wat anders....Als we boodschappen hebben gedaan en we terug komen zien we in plaats van olifanten nu nijlpaarden.
We duiken maar weer het zwembad in.
Sochtends hadden we bedacht dat het wel lekker zou zijn om hier een nachtje extra te blijven, we zouden eigenlijk maar 1 nacht blijven en dan door naar Swaziland. We konden nog een nacht blijven alleen hadden we in Swaziland gereserveerd. Dus we bellen even naar 'Sondzela backpackers' in Swaziland met de vraag of het een probleem is dat we dagje later komen en maar 1 nachtje blijven. Geen probleem, ook omdat we vertelden denk ik dat we in Kruger park zitten met een ziek kind en we daarom een dagje later komen....sorry! Maar het is hier te mooi om maar 1 nachtje te blijven. Het is overigens ook onze duurste accommodatie in 15 jaar reizen....84,-/nacht, maar heb je dus wel een heel groot huis met zwembad op een fantastische locatie voor. Maar ondanks dat we de hele dag de oever afspeuren en de eigenaresse verteld dat neushoorns hier superveel voorkomen zien wij ze nog niet. Wel veel eenden en andere vogels voor de deur die elke keer als er een Afrikaanse visarend overvliegt in paniek raken.
'S avonds de braai weer aan (volgens Cornelia, de eigenaresse van het huis, is ons vuur echt te klein om het een echte braai te noemen haha), worstjes voor de jongens en hamburgers voor ons. Wat een gave plak om te braai'n in de buitenlucht zo aan de rand van het krugerpark, op 10 meter afstand liggen 3 waterbokken.
We eten op de veranda en we komen tot de conclusie dat dit één van de mooiste locaties is waar we ooit hebben geslapen.