suidafrikametkinders.reismee.nl

Suid Afrika!

We gaan het reizen dit jaar helemaal anders doen! Omdat we in juli een hond krijgen kunnen we van de zomer geen verre reis maken, we kunnen zelfs helemaal niet op vakantie. Dus hadden we het idee om dan met de meivakantie ver weg te gaan. Geen 4 maar 2 weken, maar alles is beter dan niets. Omdat we maar 2 weken kunnen, doen we het nu ook helemaal anders. We gaan naar een land die niet zo hoog op ons lijstje stond, we reizen niet met het openbaar vervoer en we gaan niet op de bonnefooi, maar leggen van te voren al wat accomodaties vast. Niet zo avontuurlijk als anders, maar dit moet ook leuk worden.

We hebben tickets geboekt van Brussel naar Johannesburg, 22 april heen en 7 mei weer terug. En Tijmen helemaal gelukkig want we reizen eindelijk met een airbus A380 (British Airways). Vanuit Johannesburg gaan we naar Graskop. Van daaruit door de Blyde river canon naar Krugerpark. Dan vanuit Krugerpark via Swaziland naar St Lucia. En vandaaruit via de Drakensbergen weer naar Johannesburg.

Graskop en Krugerpark liggen al vast, de rest moet nog. In Krugerpark slapen we eerst super basic voor 3 tientjes per nacht in een tent, waar naar het schijnt snachts de luipaarden gewoon rond de tent lopen.....ben benieuwd. Dit wordt dit jaar dus de big 5 in Krugerpark, cultuur in Swaziland, nijlpaarden, krokodillen en andere wildlife in St Lucia, natuur in de Drakensbergen en big city life in Johannesburg. We hebben er weer zin in!

Tot in Suid Afrika!

Laurens

Geniet vast van de voorbereidingen!!

Thea van Schijndel

Wij zijn op 30 januari terug gekomen van Zuid Afrika, het is ons daar goed bevallen. zoals we gewend zijn hebben we daar een groepsrondreis gemaakt en zijn op al die plaatsen die je noemt ook geweest.
Wij hebben niet de "Big Five" gezien we missen het luipaard, andere van onze groep die in een andere jeep zaten hebben hem wel gezien. We hebben praktisch overal in tenten of hutten geslapen, was echt iets heel anders dan we gewend zijn. Ik heb mijn reisverslag nog niet af ben er wel mee bezig. Er is bijna nergens internet en als het er wel is heb je 200 mb te weinig om een verhaal met foto's te uploaden.
Maar het is wel een mooi land met prachtige natuur.
Ik kijk uit naar jullie verhalen en reis graag weer met jullie mee.