suidafrikametkinders.reismee.nl

24 april Blyde rivier canyon

Zondag 24 april Blyde River canyon
Keigoed geslapen en wat voel je je dan een ander mens! Gelukkig geen jetlag dit keer dus we kunnen gelijk fit op pad. Het regent helaas wel. Hugo haalt een ontbijtje bij de supermarkt en om half 10 vertrekken we. We rijden door de Blyde River Canyon, één van de grootste canyons ter wereld. Helaas is het bij Gods window bewolkt en rijden we door naar Lisbon falls. Hele mooie watervallen. Mees scoort gelijk zijn eerste souvenir, een zuid Afrika petje! Die gaat niet meer af waarschijnlijk. Daarna nog de Berlin Falls, en verschillende uitzichtpunten bij de canyon, supermooie uitzichten. Bij 'potholes' (vreemde door het water gevormde figuren in de rotsen) zien we een hoop bavianen. Die hadden we nog niet gezien in het wild, gaaf! Het landschap is prachtig zo uitgestrekt en weinig huisjes/mensen. De weg is heel goed, je hebt daardoor niet echt het gevoel in Afrika te zijn. We lunchen rond 14.00 en vervolgen daarna onze weg richting het kruger park door de supermooie landschap. We slapen vannacht in een tent in de bush en het schijnt nogal lastig te vinden te zijn, dus we willen niet in het donker aankomen. Maar we hadden een hele goede route beschrijving en vinden het in één keer. Rond 16.00 zijn we er, we slapen bij Amanzimlotzi. Een superleuke tent, (best luxe nog) met een buitendouche. Amanzimlotzi ligt in een prive game reserve net buiten Kruger park. Om ons heen zitten allemaal super-de-luxe lodges, volgens André de eigenaar kosten die wel 7000 rand per nacht pp, wij betalen gelukkig maar 550 (€ 35,-) voor ons vieren haha.
Volgens de eigenaar kan je snachts de hyena's en leeuwen horen. Spannend! Helaas is de enige winkel in de buurt dicht en kunnen we geen eten meer kopen. We doen het vanavond dus met chips, nootjes, 2 broodjes, chocopasta en appels en bananen. Gelukkig hebben we goed geluncht!
Als we op bed zitten denken we een leeuw te horen....André vertelt later dat het inderdaad een leeuw was.

Thea van Schijndel

Een mooie route met bekende plaatjes voor mij. Ik hoop dat jullie wel de big five zien, wij hebben het luipaard gemist wat we erg jammer vonden. Nog veel plezier geniet van dit prachtige land. Ik kijk weer uit naar jullie volgend verhaal.